BIOGRAFIJA

Model Girl

VLADIMIR MARKOVIĆ dirigent

Je Beogradskog kamernog hora od njegovog osnivanja 1996. godine. Diplomirao je na Fakultetu muzičke umjetnosti u Beogradu. U svojoj 47 godina dugoj profesionalnoj karijeri, postigao je značajne rezultate u mnogim oblastima muzike kojima se bavio gotovo istovremeno: 1970-tih i 1980-tih godina, kao instrumentalista i vokalni solista u ansamblima za ranu muziku Renesans i Ars Nova, kao solista Hora Branko Krsmanović  i dugogodišnji član profesionalnog Hora RTS, te kao autor, muzički producent, aranžer i dirigent u pop muzici. Od 1986. godine bavi se i pisanjem muzike za film, televiziju i pozorište. Sarađuje sa mnogim pozorištima u Beogradu. Dugogodišnji je saradnik Dušana Kovačevića, jednog od najvećih dramskih pisaca ovih prostora, kao i značajnih režisera Dejana Mijača, Darka Bajića, Branka Pleše, Dragana Marinkovića, Bobe Đurovića. Bio je direktor, te glavni i odgovorni urednik PGP RTS, glavni urednik za muzička snimanja u Muzičkoj produkciji RTS-a i urednik Simfonijskog orkestra RTS. Nastupao je u mnogim zemljama Evrope, te u SAD-u i Kanadi. Vladimir Marković dobitnik je više nagrada i priznanja za svoje muzičko stvaralaštvo.

BEOGRADSKI KAMERNI HOR

Osnovan je 1996. godine. Članovi ovog ansambla su istaknuti profesionalni umjetnici. Već kroz svoje prve nastupe hor je u umjetničkom svijetu stekao ugled veoma kvalitetnog ansambla. Održao je značajan broj koncerata u zemlji i inostranstvu. Na BEMUS-u 1997. premijerno je izveo elektro-voko-vizuelno djelo Constellations istaknutog savremenog kompozitora Vladana Radovanovića. Hor je nastupao i na Međunarodnoj tribini kompozitora, Festivalu Mokranjčevi dani, kao i na koncertu kojim je otvoren festival BELEF sa Triom Janka Nilovića (Francuska) i Big Bendom RTS. Pored brojnih nastupa u zemlji, BKH je nastupao i u Rusiji, Nemačkoj, Češkoj, Grčkoj, Mađarskoj, Belorusiji, kao i u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. Među najvažnije nastupe ansambla spadaju koncerti na čuvenom Moskovskom Pashalnom festivalu 2004. godine gdje su nastupili kao prvi hor iz Srbije ikada pozvan da učestvuje na takvom događaju. Hor je održao i dva koncerta u Atini, u okviru Sebiarta, Dana srpske kulture u prijestolnici Grčke, sedam koncerata u Belorusiji, koncert na Berlinskom jazz festivalu 1998. godine (sa Kvintetom Dejana Terzića), te brojne nastupe sa Big Bendom RTS.
U sezoni 2014, Hor je s izvanrednim uspjehom nastupio i na renomiranom Uskršnjem Festivalu u Brnu, koncertomu Katedrali Sv. Petra i Pavla. Nastupio je i na BEMUS-u 2016. godine koncertom kojim je obilježio 20 godina rada. U prethodnoj sezoni održao je i dva koncerta u kripti Hrama Svetog Save, kao i koncert Sjećanje na žrtve Velikog rata u Svečanoj sali Skupštine Grada Beograda. U novembru 2014. godine objavljen je i njihov treći nosač zvuka Duhovna muzika savremenih srpskih kompozitora. Hor je 1997. održao prvi vaskršnji koncert u Beogradu i tu tradiciju održao do danas sa ukupno 20 vaskršnjih koncerata. Ovom ansamblu je 2009. godine pripala i čast da održi prvi koncertu u kripti Patrijaraha u Hramu Svetog Save. Na repertoaru Beogradskog kamernog hora nalazi se veliki broj kompozicija duhovne muzike, vokalna i vokalno-instrumentalna djela evropskog naslijeđa, kao i djela savremenih kompozitora.